B -henkilöautokurssit

B -kurssi

B-kurssi, henkilöauto

Henkilöauto ajokortin suorittamisen voit aloittaa 24 kk ennen kuin täytät 18 -vuotta. Sopivana ajankohtana suosittelemme, että aloittaisit kurssin noin 4 kk ennen kuin täytät ajokokeessa vaadittavan 18 vuoden iän. Aloitusajankohtaa vaikuttavat tietenkin muut menosi, kuten työnteko, opiskelu tai harrastuksiin kuluva ajankäyttö. Henkilöautokurssin pystyy nopeimmillaan käymään jopa reilussa kahdessa viikossa. Näin tiukka aikataulu kuitenkin vaatii sitten jo selkeästi kurssin läpiviemisen asettamista muiden menojen edelle.

Kurssiin kuuluu yhteensä 8 -oppituntia tietopuoleista opetusta. EAS ja RTK -kurssit sisältyvät henkilöauton ajokorttikurssien vakio koulutuksiin. EAS -oppitunteja ei ole pakollista suorittaa silloin kun asiakkaalla on jokin aikaisempi suomessa myönnetty ajokortti.

Meillä voit suorittaa kaikki kurssimme joko lähiteoria opetuksena, etäteoriana tai verkko-oppitunteina. Etäteoriatunneille tarvitset: vakaan internet -yhteyden, web-kameran ja mikrofonin. Verkko-opiskeluna on seuraavat kielet Suomi, Ruotsi tai Englanti. Valitse itsellesi sopivin vaihtoehto! Laitteiksi kelpaavat älypuhelimesta alkaen lähes kaikki laitteet joissa on kuva ja ääni ominaisuudet.

Ajo-opetuksen minimi määrä on 14 -ajotuntia. Myös riskientunnistamisen koulutus sisältyy tähän minimi määrään. Pääset tietenkin itse vaikuttamaan, millä opetuksen toteuttamis tavalla (simulaattori / oikea auto= ajotuntimäärät) haluat kurssin suorittaa. Muistathan halutessasi ilmaista toiveesi kenen opettajamme kanssa mieluiten ajo-opetustunteje suoritat.

Ajo-opetus automaattivaihteisella autolla

Meillä voit myös harjoitella ja suorittaa B -kurssin automaattivaihteisella autolla. Jos kuljettajatutkintokin suoritetaan automaattivaihteisella autolla ajokorttiin tulee merkintä erikoisehdosta ajo-oikeuden suhteen. Silloin ajo-oikeus tulee vain automaattivaihteisiin autoihin. Voit myöhemmin päivittää ajo-oikeutesi manuaalivaihteiseen autoon uudella kuljettajatutkinnolla.

Henkilöautokurssin teoriaopinnot voit meillä suorittaa kolmella eri tavalla.

Kurssi lähiteoria opetuksena: Kaikki teoriatunnit ( 4 + 4 ) lukujäjestyksen mukaisesti autokoulumme luokkatilassa, lukujärjestyksen ja oman aikataulun mukaan (lähiteoriaopetus on toistaiseksi tauolla covid19 epidemian takia).

Kurssi verkko-opiskeluna sähköisessä oppimisjärjestelmässä: EAS- ja RTK- opinnot voit suorittaa ma - to klo 08.00 - 22.00  ja pe/la klo 08.00 - 16.00 välisenä aikana. Oppitunnit voit kokonaisuudessaan suorittaa vaikka yhtenä päivänä, tosin tätä emme tietenkään suosittele Sinulle.

Kurssi etäteoriaopetuksena: Kurssin aloitustunnit  EAS 1-2 lähiteoriatuntina tai etäteoriatunteina. EAS 3 - 4 ja RTK 1 - 4 oppitunnit etäteoriaopetuksena lukujärjestyksen mukaisesti, oman aikataulun mukaan.

B- kurssitarjonnan, sekä oman kurssipaikkasi pääset varaamaan webauto palvelustamme täältä.

Valitse parhaiten sopiva opetusvaihtoehto ja varmista itsellesi.

PARAS STARTTI KAIKILLE TEILLE...

B -kurssi 7 / 7

7 ajotuntia simulaattorilla

7 ajotuntia autolla

1 auton käytttäminen ajokokeessa

Kaikki tarvittava opiskelumateriaali (oppikirja, itseopiskelutehtävät ja teoriakokeen harjoitteluohjelman käyttö).

hinta 893.00 + viranomaiskulut alk. 154.00

B -kurssi 4  / 10

4 ajotuntia simulaattorilla

10 ajotuntia autolla